14.9.07

Renfe


Renfe no funciona.

No sembla una afirmació gaire discutible, oi? El cert és que aquesta afirmació no dona gaire joc i tampoc cal insistir gaire en l'ineficient gestió d'aquesta infraestructura.

Sí que vull però, destacar la notícia que diu que els sindicats d'Adif/Renfe han convocat per Rodalies 6 dies de vaga entre setembre i octubre. Sembla ser que volen una "explicació del Gobierno del nou model de gestió que significarà la transferència del servei a les autonomies".
Aquesta "informació" es veu que és prou important com per fer sis dies de vaga.
Crec que són optimistes perquè serà difícil que puguin fer vaga amb tantes avaries, però potser creuen que sumant tot plegat igual fan un altre més de vacances.

Està clar que jo aquest servei no el vull pagar. De fet, el que no vull pagar és aquest no-servei i em sembla totalment inadmissible que després de patir tant, ara ens amenacin amb una vaga, menyspreant totalment als usuaris/contribuents/accionistes d'aquesta empresa.

PROU!

No vull pagar un euro més en impostos per subvencionar uns dirigents i uns treballadors incapaços de fer la seva feina amb els mínims de qualitat i responsabilitat exigible.
Ja que no puc triar i ja que és un monopoli públic, exigeixo com a contribuent/accionista que facin fora tothom de forma fulminant.
Tothom al carrer.
6 dies de vaga? No cal que tornin.

Hauríem d'aprofitar aquest darrer acte de frivolitat i fer foc nou. Eradicar els comportaments abusius, viciats i mediocres i contractar nova gent amb ganes de treballar. Simplement amb ganes de treballar.
Crear una empresa nova de baix a dalt i de dalt a baix.
Canviar-li fins i tot el nom. Sobretot el nom.

Ja està bé de subvencionar aquesta casta de privilegiats...

8 comentaris:

Eleva ha dit...

RENFE no fucnciona. L' únic cert de tota aquesta entrada.

Per començar, el dret a vaga està recollit a la constitució, per tant sigui el motiu que sigui es legítim.

Els treballadors de RENFE están putejats dia sí dia també per culpa d' una organització i una direcció incompetent per la cual paguen les ires dels usuaris, cabrejats amb rao però amb un a mala educació bestial. Quina culpa té l' informador de la RENFE? ni una, però s' emporta tots els crits i això si que és indignant.

Em sembla que tenen dret a manifestar la seva preocupació pel que els hi pot passar amb el traspàs. Segur que els directius que tant bona gestió han fet no tindran cap problema, ara els treballadors calladets i si van al carrer que es fotin no? Indignant.

Per cert jo agafo la RENFE cada dia i sé del que parlo, quantes vegades l' agafes tú Odal?

tresinores ha dit...

Només faltava una vaga per part dels treballadors (dita també uerga) Ara resulta que “volen saber” com quedaran els seus llocs de treball. No hi ha cap altre mecanisme per obtenir informació sense donar pel sac a tothom? Es clar que sí!

Com sempre, post brutal i foto genial, insuperable.

David ha dit...

A Alemanya els tribunals van prohibir unes setmanes enrere una vaga als ferrocarrils. A França, on són experts en vagues salvatges, l'opinó pública ja està demandant limitar el dret de vaga en els serveis essencials. I aquí mentrestant els sindicats majoritaris, lluny de defensar el dret a la mobilitat dels treballadors que els financien (parcialment), es posen al costat d'una casta d'aprofitats que no volen perdre els seus privilegis.

Guillem Casas ha dit...

Quan ho he llegit he pensat igual que tu. Això és inadmissible.

Agafarem aquella famosa frase de Pujol: Qui s'han cregut que som nosaltres?

Insultant.

Eleva ha dit...

HE de reconeixer que he opinat treient el manual de pogre. Per sort m' he informat una mica més sobre aquesta vaga i rectifico al 100%. Es vergonyos que ens diguin que els serveis que presta RENFE són excel.lents i que el traspàs només ho empitjorarà, i asobre tene la barra de demanr solidaritat dels usuaris.

Una merda! Com deia abans, crec en el dret de vaga, crec que el treballador de base de RENFE no té responsabilitat en el que està passant, però enlloc de protestar per les seves condicions precàries es sumen a una vaga perque pressumptamwent no empitjorin les que tenen. Una presa de pel i una vergonya.
Que es fotin la vaga pel cul.

espiadimonis ha dit...

És evident que el dret a fer vaga és inalienable, però també ho és el que la gent pugui anar a la feina, als estudis o, per exemple a una cita amb el metge. I és aquí on els dos dret xoquen de manera frontal. Tothom pot trobar que un dels dos drets ha de prevaldre sobre l'altre. Personalment, em poso del costat del dèbil, i en aquest cas en particular, és de l'usuari perquè pot ser que en molts casos no tingui cap més alternativa de desplaçament, ensems al fet que, suposant que el tinguessin, col·lapsarien les carreteres o si es quedessin a casa, perdrien un dia de feina, d'estudis o aquella cita amb el metge que esperaven de feia mesos. Crec fermament que les vagues en el sector públic (on els usuaris no acostumen a tenir cap alternativa) el dret de vaga hauria de ser regulat per tal de no perjudicar l'usuari.
En un altre ordre de coses, el motiu de la vaga és ben ridícul. Entendria la vaga si els diguessin als treballadors que ara la companyia passaria a ser de titularitat privada: Perdrien els seus privilegis de funcionari i això els molestaria. Però en aquest cas en particular es tracta de continuar en una empresa pública encara que canviant d'uniforme. I si tenim en compte que el problema de RENFE és d'inversió i no pas per excés de treballadors, no veig de què tenen por.

Elies ha dit...

Totalment d'acord! Que se'ls quedin!

I, tanmateix, aquest órdago és inadmissible. Qui són aquests tipos per dir si es pot fer un traspàs competencial o no? Ens hem tornat bojos?

Us imagineu que a cada traspàs que hi va haver hagués passat això? Una mica sí, que va passar, el malestar dels mestres pel reciclatge, les protestes del personal de presons, les del personal dels jutjats, etc.

I això és inadmissible. És una vaga ilegal. És política, i aquestes vagues no són admissibles. No es modifiquen les condicions de treball. En tot cas milloraran.

Però sí, que els fotin ben lluny d'aquí. Tants anys després encara em fa mal l'esquena de les hòsties rebudes amb les campanyes de catalanització de la RENFE. Gentussa!

Melcior Postres ha dit...

Ve d'antic, tot això.
Salut!