23.10.07

80 km/h


El senyor Baltasar, insigne Conseller de Medi Ambient i Habitatge, ens obligarà a circular a 80 km/h en les proximitats de Barcelona.

Sembla ser que aquesta mesura pretén reduir la contaminació existent a la capital de Catalunya, segons la Generalitat.
Sembla ser que aquesta mesura no servirà per reduir la contaminació existent a la capital de Catalunya, segons el RACC.

La posició del RACC està prou argumentada i es basa en la correcció dels càlculs fets per la Conselleria i en el sentit comú. Segons el RACC, el problema no és la velocitat, sinó que un 40% dels vehicles circulen en condicions de congestió per les vies ràpides i, en aquesta situació, augmenten les emissions contaminants dels vehicles.
Alhora aporten solucions alternatives i homologables a les adoptades en altres països d'Europa.
Tot en el to habitualment assenyat del club automobilístic...

Però vet aquí que el senyor conseller s'ha molestat i ha carregat de forma desproporcionada, arrogant i absurda contra aquestes apreciacions i fins i tot ha acusat el RACC de que "el que realment vol és que els cotxes contaminin" i de ser "el sindicat dels que condueixen"

La primera acusació és pròpia de P-3 i no cal ni comentar-la.
La segona acusació em sembla terrible. Terrible i familiar.
És la típica frase que només pot dir algú que no condueix mai perquè viatja (i ha viatjat sempre) en cotxe oficial.
La típica frase de buròcrata de nomenklatura.
La frase ja escoltada anteriorment i sembla que pròpia de la esquerra de caviar de les nostres contrades...

Què fàcil és dir una frase com aquesta quan no has de conduir diàriament de bon matí cap a la fàbrica o la oficina.

Tot plegat és prou lamentable, però crec que el més important no és res del que ha comentat el RACC.
El més important sense cap mena de dubte és l'intervencionisme que representa la mesura.

Que l'Administració coaccioni a la població i ens prohibeixi circular a la velocitat que vulguem és un símptoma més de totalitarisme conceptual.

Apel·lar a la seguretat viària per penalitzar preventivament no és res més que la materialització d'una agenda política destinada al control de l'individu i el seu sotmetiment al poder de l'Estat.

Si jo vull anar amb el meu cotxe a 170 km/h, perquè he d'estar multat? Perquè no puc decidir jo lliurement cóm vull conduir?
Crec que he de ser lliure per prendre aquesta decisió i en el cas de que una decisió meva provoqués un accident, és a les hores que hauria d'estar penalitzat. Mai abans.
Penalitzar-me preventivament és injust, injustificat i lleig.

Deixeu-me ser responsable de les meves decisions.

No demano més...

15 comentaris:

joliu ha dit...

Responent al vol des d'una sala d'espera...
A mi em sembla molt bé que existeixin uns límits que tots haguem de respectar si això reverteix en una millor seguretat individual. Ara bé, és important que els límits siguin 'complibles' i racionals. (Per mi... i pel meu cotxe...120Km/h a l'Autopista no és racional ni complible)

I afegeixo el que vaig dir abans d'ahir a ca l'Arnera:
els d'ICV crec que són bastant coherents encara que no hi estiguem d'acord. La seva intenció no és reduïr la pol·lució si no fomentar l'ús del transport públic.... però no a base de millorar-lo si no empitjorant el transport privat. És el que han fet sempre els comunistes, igualar per la part de baix, tots igual de pobres, (menys ells, és clar, que van amb cotxe oficial i tenen caseta a Port de la Selva)

(Què us sembla si quedem un dia tots a la sortida de Barcelona i ens posem ocupant els tres carrils a 80. Si ho fem tres de nosaltres cada 20minuts fotriem un col·lapse que afectaria les rondes i la meridiana)

Eleva ha dit...

Responent a la pregunta, si vols conduir a 170 km/h que passa?

En principi res, sempre que condueixis en un circuit tancat i si et vols matar tú mateix. ara bé posar en risc la seguretat de la resta de conductors perque tú vols ser "lliure" de conduir com et dongui la gana es d' irresponsable.

I per cert apel.lar a que posar unes normes de seguretat viaria es totalitarisme si que és un argument de P-3.

Sembla mentida que aquestes alçades encara es tingui que recordar que llibertat jo es llibertinatge ni fotre el que aun li dona la gana perque llavors aquesta llibertat només seria la llei de la selva.

Ah i per cert, si voler que la gent utilitzi el transport públic és dolent apaga i vamonos. I sempre amb l' argument penós del cotxe oficial..per l' amor de Déu. SEgur que si el conseller anés amb transport públic dirieu que es populisme demagògic.

realment té que ser dur ser lliberal, perque realment estar emprenyat tot el dia no deu ser gens bo per la salut.

REMENELI ha dit...

Odalric, només un comentari, la darrera vegada que vaig escoltar algú dient el mateix que tu dius al darrer paràgraf va ser al Sr. Aznar, davant de les càmeres de TV i jo diria, que a més debia tenir les neurones una mica despistades pels efectes de l'alcohol...Aquesta coincidència no m'agrada massa....

No estic d'acord en limitar la velocitat a 80 km/hora, però tampoc crec que deixar a la voluntat de cada u la decissió de a quina velocitat vol anar, tampoc. No vivim en un país tant madur (com és, per exemple, Alemània)per poder gestionar adequadament aquesta responsabilitat. Espero i confio que d'aquí uns quants anys mesures com aquestes (no limitar la velocitat) aquí també siguin possibles, ara per ara no...Ara, com j'a t'he dit, no crec que reduir la velocitat a 80 km/hora sigui la solució als nostres mals mediambientals.

Jordi Coll ha dit...

Els límits de circulació actuals es van posar els anys setanta durant la crisi del petroli i, entre altres coses, pretenien reduir la contaminació provocada pels cotxes. 30 anys més tard els cotxes contaminen molt menys que llavors i no corregeixen aquestes limitacions sinó que les fan encara més restrictives. Quina gent!

"No estic d'acord en limitar la velocitat a 80 km/hora, però tampoc crec que deixar a la voluntat de cada u la decissió de a quina velocitat vol anar, tampoc. No vivim en un país tant madur (com és, per exemple, Alemània)per poder gestionar adequadament aquesta responsabilitat".

Caram! Creia que ja ho havíem superat això!

Marchelo ha dit...

Odalric,

crec sincerament que t'equivoques amb el teu plantejament. No entraré a valorar si la mesura de reduïr al velocitat a 80 km/h reduirà a la vegada les emissions de CO2, xq ho desconec.

Ara, això que dius de que si a tu et ve de gust anar a 170km/h, doncs endavant, i que només hauria de ser sancionat en el moment en que s'afecta a un tercer, és un absolut disparat.

El sistema que existeix actualment no és ni molt menys preventiu, com tu dius. Hi ha una infracció (superar una velocitat X) i la corresponent sanció (multa, pèrduda de punts, pena privativa de llibertat...). Pura i simple acció-reacció. El qui va a 170 km/h per la Diagonal, per exemple, pot no produïr un dany, però sí que haurà causat un risc potencial. No sancionar aquesta acció infractora seria tan absurd com no penar, a mode d'exemple, la temptativa d'homicidi. Quan aconsegueixi matar ja el castigarem, no? Preventiu seria sancionar a algú per tenir un Ferrari.

Dit això, a mi em semblen desafortunades les declaracions del conseller... més aviat perquè tirar la pedra i amagar la mà no està bé, i insinuar sense tenir proves encara menys.

Jordi ha dit...

El meu fill fa P-2 i no crec pas que les hagués dit tan grosses com el Sr. Baltasar...
Tot plegat és lamentable. Al final dóna la sensació que els ha agafat una marranada -aquest sí, de P-2 (dono fe que les marranades de P2 són de tres parells de collons)- quan han vist que l'han cagat i per no rectificar i posar-se en evidència ens faran passar pel tub tan si vols com si no.

Raül Alcón ha dit...

(Aplaudiments a l'Odalric)

Vigilant l'entorn ha dit...

Jo en vaig parlar fa una parell de mesos d'això

Tots a 80

musbayn ha dit...

No a l'intervencionisme a la carretera (on ens hi juguem morts) i Si a l'intervencionisme a l'escola (on el màxim que ens hi juguem és la irritació personal de certs islamòfobs). Patètic...

Dit això, deixo constància de la meva opinió sobre aquesta nova llei: una estupidesa.

Guillem Casas ha dit...

Son uns terroristes. Jo trobo bé que en aquest país de curtets es posin límits per a que els bojos no se'ns llencin a sobre (tot i que ho fotran igual). Ara bé, si la carretera és buida, què cony m'han de venir a dir?? I, és més, el problema de l'Àrea Metropolitana no és anar a 80 km/h, és anar a 20!!!

Tresinores ha dit...

Cal ser molt inepte per no veure de bones a primeres que la mesura és una gran merda. Jo agafo el cotxe i faig un tram de 20 kms, p.e. la ronda de dalt de punta a punta.. Trigo poc més de 20 minuts i l'ordinador del cotxe em diu que el consum ha estat una mica menys que l'equivalent a 20 kms. Obtinc una petita desviació explicable pels trams que fan baixada. Faig el mateix tram de 20 kms en hora punta. Trigo una hora (a vegades més) per fer els mateixos miserables 20 kms i l'ordinador del cotxe em diu que el consum ha estat l'equivalent a uns 38-42 Kms.

El consum ha estat el doble, per tant la contaminació generada també el doble. Aquí és on es genera cada dia una brutal contaminació i que es podria reduir notablement si cada vegada que un coxte que topa o s'espatlla a la ronda ( seguint l'exemple) la grua no trigués una hora o si hi hagués un simple marge per no obstaculitzar un carril i fer un embut monumental.

De veritat han fet un estudi aquesta gent? Quan s'han gastat per fer-lo?

La mesura és una merda com també és centralista. Molts barcelonins només passen per les zones “afectades” un cop per setmana quan van a la segona residència, per ells no és un gran problema. Però i una persona que viu a Granollers i ha d'anar a treballar a Sant Just?

Transport públic com a resposta. Molt bé, aneu de Sant Boi al Prat, de Cornellà a Sant Feliu... pobles que estan a tocar i que pots trigar perfectament una hora en arribar-hi. Amb cotxe justet són 10 minuts. De que estem parlant?

una lingüista elitista ha dit...

Mira, explica-m'ho a mi... Acabo de rebre una multa per anar a 94km/h per un tram d'entrada a Barcelona que està limitat a 60km/h, tot i que la foto del radar és feta dos metres després del senyal que et permet anar a 80... Jo quina culpa en tinc, que t'obliguin a fer aquests canvis tan bèsties quan véns de no sé quanta estona a 120? Au, va! Aquesta no és la solució...

Tresinores ha dit...

Exacte! Una cosa es posar un radar per limitar la velocitat per raons de seguretat i l'altre es posar-lo just després de la senyal només per recaptar. Conec el cas d'un de Molins de rei, surt d'una via on podia anar a 100km/h i es troba una corba tancada (feta amb tota la mala llet) i de cop una senyal de 40Km! Placa! Foto i multa espectacular.

Per cert, avui han habilitat un carril per que els “busos de la renfe” tinguin prioritat: Em truca una amiga per explicar-ho: De Gavà al Prat 1 hora i 40 minuts.

Alex ha dit...

Només una cosa amic tresinores de Sant Boi al Prat hi han 2 autobusos que hi van. Temps estimat d' arribada?

10 minuts.

Respecta a la mesura dels 80 km/H després de llegir una mica els esrtudis del Racc sembla que es evidentment que contamina més. Per tant, si s' ha de rectificar que ho facin. En cas contrari que no vinguin amb rebequeries de nen consentii o si més no que presentin un estudi que desmenteixi al RACC

David ha dit...

Dos comentaris:

1- Que la mesura dels 80 km/h no és aigua clara ho tenim en el fet de les zones afectades per la mesura. Casualment, a cap d'elles hi ha una àrea de peatge. Dubto que a Gavà hi hagi molta més contaminació que a Montcada (on per cert hi ha una fàbrica de ciment que genera una forta contaminació), però a una hi haurà límits i a l'altra no.

2.- Sobre la llibertat per decidir a quina velocitat un vol conduir, seria una alternativa a considerar si els conductors adaptéssim la velocitat a les condicions de la via, que és el que fan a Alemanya el país on hi ha llibertat per circular a la velocitat que es vulgui per alguns (no tots) trams d'autopistes. Malauradament i a la vista de la conducció-kamikaze que mostren molts conductors, la liberalització no és possible. Com ha dit algú, mentre no sabem conduir, qui vulgui anar a 240, que llogui el circuït de Montmeló un parell d'horetes ;)